Pomoc

Polecenie Telnet

Telnet – jest standardem protokołu komunikacyjnego za pomocą którego można min. sprawdzić czy port danego serwera jest otwarty na komunikację z zewnątrz.

Aby sprawdzić dostępność portu należy w pierwszej kolejności zgromadzić poniższe informację:

- Domenę (lub adres ip) np. smtp.iq.pl (86.111.241.19)

- Nr portu np. 587 (w tym przykładzie będziemy sprawdzać czy dostępna jest usługa poczty na porcie 587)


W przypadku systemu Windows należy uruchomić oprogramowanie Telnet gdyż nie jest ono domyślnie dostępne.

  1. W panelu klienta należy wybrać programy


  2. Dalej Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows



  3. W funkcjach systemu Windows należy zaznaczyć kwadrat obok usługi klienta Telnet:


 

Od tego momentu polecenie telnet jest dostępne w wierszu poleceń. Jedną z możliwości otwarcia wiersza poleceń jest wciśnięcie klawisza systemowego (jego najczęstsza lokalizacja jest między klawiszami ctrl i alt z lewej strony klawiatury) a następnie wpisania cmd. Na liście rozwijanej powinna pojawić się aplikacja „Wiersz poleceń” a po wciśnięciu klawisza ENTER otworzy się okno programu.

 

Teraz należy wpisać „telnet smtp.iq.pl 587” co oznacza nawiązanie połączenia z hostem poczty smtp.iq.pl na porcie nr 587 – komendę zatwierdza się klawiszem ENTER



Jeżeli port 587 jest otwarty powinien pojawić się poniższy wynik:




Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Zadaj je nam!

Obowiązek informacyjny

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady korzystania z serwisu internetowego oraz informuje o sposobach ochrony prywatności danych osobowych użytkowników serwisu internetowego znajdującego się pod adresem www.iq.pl, zwanego dalej Serwisem