Pomoc

Dwuskładnikowe uwierzytelnianie logowania (2FA)

Co to jest 2FA (ang. Two Factor Authentication)?
Jest to system przekazujący trzeci składnik potrzebny do zalogowania się do miejsca zabezpieczonego hasłem, oprócz nazwy użytkownika i hasła użytkownikowi przekazywany jest trzeci składnik-jednorazowy lub krótkoterminowy kod. Kod ten jest przekazywany osobnym kanałem.
W IQ PL Sp. z o.o. dostępne są: SMS, kod generowany przez aplikację autoryzującą.
Dzięki takiemu rozwiązaniu osoby postronne nie będą w stanie uwierzytelnić się do profilu atakowanej osoby nawet w przypadku wykradzenia lub odgadnięcia nazwy użytkownika oraz hasła dostępowego.

Obecnie dwuskładnikowe uwierzytelnianie jest obligatoryjne, aby zalogować się do Panelu Klienta. Dostępne są dwa kanały uwierzytelniające: SMS oraz aplikacja generująca krótkoterminowy token.

Jak skonfigurować 2FA?

1. Po zalogowaniu się do Panelu Klienta przejdź do zakładki "2FA ustawienia".

2. Na pierwszym ekranie konfiguracji wybierz kanał przekazywania drugiego składnika.

*. Aplikacja
Jeśli wybrałeś aplikację, na ekranie pojawi się kod QR, który należy zeskanować do aplikacji generującej krótkoterminowe tokeny uwierzytelniające. Po zeskanowaniu należy podać kod wygenerowany przez aplikację (3), zaznaczyć potwierdzenie zgody dotyczącej przetwarzania danych (4) oraz zatwierdzić operację (5).

Od tej pory, za każdym razem, gdy będziesz się logować do Panelu Klienta, po podaniu nazwy użytkownika oraz hasła, system poprosi również o kod wygenerowany przez aplikację.

*. SMS
Jeśli wybrałeś SMS, panel poprosi o podanie numeru telefonu, na który będą wysyłane jednorazowe kody autoryzujące (6). Oprócz podania numeru należy zaznaczyć potwierdzenie zgody dotyczącej przetwarzania danych (7) oraz zatwierdzić operację (8). Konfigurację, należy potwierdzić wpisując kod (9) wysłany w wiadomości SMS na zadeklarowany w poprzednim kroku numer oraz wybierając opcje "Zatwierdź" (10).

 

Od tej pory, za każdym razem, gdy będziesz się logować do Panelu Klienta, po podaniu nazwy użytkownika oraz hasła, system poprosi również o kod wysłany w SMS.

Utraciłem/Utraciłam dostęp, co robić?
W razie utraty dostępu do kanału dostarczania drugiego składnika uwierzytelniania prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klient IQ w celu uzyskania instrukcji postępowania.

W tabeli poniżej przedstawiono wymogi, pozwalające na zalogowanie się do danego konta:

 

LogowanieWymagania
Panel Klientahasło + token
Panel Administracyjnyhasło + token
Poczta e-mailhasło bez konieczności tokena

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Zadaj je nam!

Obowiązek informacyjny

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady korzystania z serwisu internetowego oraz informuje o sposobach ochrony prywatności danych osobowych użytkowników serwisu internetowego znajdującego się pod adresem www.iq.pl, zwanego dalej Serwisem.