Jeżeli chcemy utworzyć grupę, w głównym menu klikamy opcje Group -> Add group , a następnie w polu name, wprowadzamy nazwę nowej grupy.
W celu dodania nowego dostępu, należy wybrać opcję Entry znajdująca się w głównym menu, a następnie pozycję Add entry:
1. Title - nazwa dostępu,
2. User name - nazwa użytkownika,
3. Password - hasło,
4. Password - powtórzenie wprowadzonego hasła,
5. Quality - w tym miejscu ukazana jest jakość naszego hasła,
6. URL - możliwość wprowadzenia adresu strony, której to dotyczą dane dostępowe,
7. Notes - notatki.
Po wprowadzeniu danych, klikamy opcje OK, w celu dodania nowego dostępu.
W ten sposób hasło zostało dodane do grupy haseł i będzie znajdować się na naszej liście.
Pamiętajmy, że po dodaniu haseł należy koniecznie pamiętać, aby je zapisać, poprzez wybranie opcji File -> Save bądź skrótem klawiszowym Ctrl+S.
Posiadając zapisane dane dostępowe w aplikacji KeePass, istnieje możliwość szybkiego zalogowania bez ręcznego wpisywania:
1. Otwieramy stronę/serwis na który chcemy się zalogować oraz wybieramy miejsce, w którym mają zostać wprowadzone dane dostępowe.
2. W programie KeePass wyszukujemy odpowiedni wpis, dokonujemy wyboru poprzez jego kliknięcie, a następnie za pomoca skrótu klawiszowego Ctrl + V dane zostają wprowadzone.
W niektórych przypadkach program KeePass może blokować wpisywanie polskiej litery ą, ponieważ domyślnie skrót klawiaturowy Ctrl+Alt+A jest przypisany do funkcji Auto-Type (Autouzupełnienia). Aby to zmienić, klikamy na opcje Tools znajdującą się w głównym menu, następnie Options.... Dalsze kroki zostały opisane poniżej:
1. Wybieramy zakładkę Integration.
2. W polu Global Auto-Type wpisujemy frazę none.
3. Zatwierdzamy przyciskiem OK.
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady korzystania z serwisu internetowego oraz informuje o sposobach ochrony prywatności danych osobowych użytkowników serwisu internetowego znajdującego się pod adresem www.iq.pl, zwanego dalej Serwisem.