Dlaczego nadal otrzymuję korespondencję z adresu, który dodałem do blacklisty?
Dzieje się tak, jeśli korespondencja w rzeczywistości jest wysyłana z innego adresu niż ten widoczny w polu "Od". Rzeczywisty adres nadawcy widać dopiero w nagłówku wiadomości, po otwarciu jej źródła. Źródło zostaje wyświetlone po wciśnięciu skrótu klawiszowego "CTRL + U".
Zawartość pola "nadawca" lub "od", widoczna w programach pocztowych nie ma wpływu na proces dostarczania poczty przez serwer. Tylko adres rzeczywistego nadawcy, umieszczony w nagłówku emaila jest wiążący dla działania filtra antyspamowego. Żeby skutecznie modyfikować działanie filtra, należy dodawać do white-/blacklisty, adresy z nagłówka wiadomości, a dokładniej z pola <envelope-from>.
Jeżeli adres email został dodany do blacklisty, a po dłuższym czasie wiadomości przesłane z tego adresu, nie są oznaczane jako SPAM, to prosimy o weryfikacje w pierwszej kolejności zgodności między wpisem w pole "od", a faktycznym adresem nadawcy widocznym w nagłówku wiadomości, przed wysłaniem autoryzowanego zgłoszenia.