Pomoc

Dlaczego nie mogę odbierać ani wysyłać wiadomości email?

Przyczyn takiej sytuacji może być wiele:

1. Nieprawidłowo skonfigurowany zewnętrzny program obsługujący pocztę. Prawidłowa konfiguracja programów pocztowych jest dostępna na stronie  Konfiguracja programów pocztowych.
Uwaga! Jeżeli, przy próbie wysłania wiadomości pojawia się komunikat zawierający np. nr błędu: 554, wówczas oznacza to, iż przy konfiguracji programu pocztowego nie została zaznaczona opcja, serwer wymaga uwierzytelniania.

2. Program antywirusowy zablokował możliwość odbierania i wysyłania wiadomości z konta pocztowego. Wówczas należy dokonać zmian w konfiguracji takiego programu.

3. Wygaśnięcie domeny bądź usługi serwera.

4. Przekroczenie pojemności skrzynki pocztowej.

5. Literówka w adresie odbiorcy wiadomości. Często e-mail nie może być dostarczony, ponieważ wkradł się błąd w zapisie adresu.

6. Jeżeli, nie można wysłać lub odebrać e-maila z poziomu zewnętrznego klienta poczty, zalecamy weryfikację, czy niedostępność również występuje z poziomu poczty webowej. Jeśli wysyłka bądź odbieranie wiadomości jest poprawna, należy weryfikować źródło problemu w zewnętrznej aplikacji pocztowej oraz jej konfiguracji.

7. Jeśli występuje niedostępność związana z samym wysyłaniem wiadomości, lecz odbiór działa w sposób prawidłowy, prosimy o przesłanie autoryzowanego zgłoszenia wraz z informacją dotyczącą adresu IP, z którego następuje próba wysyłki, celem jego weryfikacji.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Zadaj je nam!

Obowiązek informacyjny

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady korzystania z serwisu internetowego oraz informuje o sposobach ochrony prywatności danych osobowych użytkowników serwisu internetowego znajdującego się pod adresem www.iq.pl, zwanego dalej Serwisem.