Dlaczego nie mogę odbierać ani wysyłać wiadomości email?
Źródeł takiego problemu jest kilka.
1. Nieprawidłowo skonfigurowany program obsługujący pocztę (sprawdź poprawność w zakładce konfiguracja na naszej stronie WWW). Uwaga!: Jeżeli przy próbie wysłania poczty pojawia się komunikat zawierający nr błędu: 554, wówczas oznacza to, iż przy konfiguracji programu pocztowego nie została zaznaczona opcja „serwer wymaga uwierzytelniania”.
2. Program antywirusowy zablokował możliwość odbierania i wysyłania e-maili z konta. Wówczas należy dokonać zmian w konfiguracji takiego programu.
3. Wygaśnięcie domeny. Po tygodniu od upłynięcia terminu płatności za domenę lub konto e-mail zostają one zablokowane, wówczas nie ma możliwości korzystania z poczty. Konto będzie odblokowane natychmiast po dokonaniu wpłaty. Jeżeli po 21 dniach od upłynięcia terminu płatności, firma IQ nadal nie zarejestruje wpłaty, wówczas konto zostanie usunięte.
4. Niekiedy nie można wysłać wiadomości e-mail, ponieważ w programie obsługującym pocztę zaznaczona jest opcja „pozostaw kopie wiadomości na serwerze”. Pozostawione na serwerze kopie wykorzystują do maksimum pojemność konta i wtedy nie wpływa na nie bieżąca korespondencja. Należy wejść na konto z poziomu strony WWW i wykasować pozostawione kopie wiadomości.
5. Błąd w adresie e-mail. Często e-mail nie może być dostarczony, ponieważ wkradł się błąd w zapisie adresu - należy to sprawdzić.
Jeżeli nie można wysłać lub odebrać e-maila z poziomu programu obsługującego pocztę:
* sprawdź, czy wysyłając pocztę z poziomu strony WWW problem także występuje. Jeśli możemy wysłać pocztę z webmail'a, to wówczas źródło problemu leży w konfiguracji programu obsługującego pocztę.
* usuń konto e-mail z programu i dodaj je ponownie.